wtorek, 3 sierpnia 2010

Yahoo! ciągle w grze

Dziś rzadko już pamiętamy, że Yahoo! jest obok Google jedną z pierwszych i najważniejszych wyszukiwarek. Przez lata utrzymywał drugą pozycję w rankingu najpopularniejszych systemów wyszukiwawczych, aż do czasu gdy na rynku pojawił się Bing. O Yahoo! jako wyszukiwarce zrobiło się ponownie głośno gdy ogłoszono fuzję z Microsoftem i dlatego warto być na bieżąco z tym co dzieje się w globalnym search marketingu. Yahoo! nigdy nie zaistniał w Polsce, ale teraz z połączenia jego doświadczenia i zasobów Microsoft, powstaje siła która może zagrozić pozycji Google. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i obserwować to co dzieje się za oceanem. Ja z niecierpliwością oczekuję tego co stanie się za kilka miesięcy. System Yahoo! Search Marketing ma wiele wad, jest trudniejszy do zarządzania niż AdWords i generalnie oferuje wszystkiego mniej, słabiej, gorzej. A jednak, od kilku lat udaje mi się osiągać świetnie wyniki z kampaniami w Yahoo! Bo Yahoo! działa i jestem przekonany, że to co pojawi się wkrótce dostarczy wszystkim search marketerom dużo wrażeń.
Polecam:

Yahoo! Search Blog
Yahoo! Search Marketing Blog

1 komentarz:

  1. faktycznie Yahoo posiada sporo wad. poza jednym wyjatkiem - Yahoo juz od wielu lat uzywal pojecia 'assist conversions'. ktore dopiero pare mies temu zostalo wprowadzone przez Google Adwords. Osobiscie prawie nie uzywam Yahoo, jakoze wydajnosc interfacu jest mierna, osluga klientow jest na b slabym poziomie, brak narzedzi ulatwiajacych zarzadzanie kontami (nie wiem, jak pracowalam przed Google Adwords Editor:)). Wyniki - dla slow brand, calkiem niezle, ale czas spedzony na tworzeniu i opymalizacji kampanii uwazam, ze lepiej bylby zainwestowany na optymalizacje kamopanii w Adwords.
    Pozdrawiam
    Ela

    OdpowiedzUsuń